Печалбата и устойчивите цели не са врагове, казва Мартин Димитров, мениджър „Категории Балкани“ в Mars, Inc. – един от най-големите производители на храни в света с бранд портфолио, включващо M&M's®, SNICKERS®, MARS®, ORBIT®, PEDIGREE®, WHISKAS® и др.
- Какви са устойчивите модели и практики, които вашата компания е внедрила в дейността си?
- В Mars, Inc. не просто следваме устойчивите тенденции – ние ги създаваме. Горди сме, че внедрихме цялостен план „Устойчивост за едно поколение“, фокусиран върху 4 ключови области – здрава планета, проспериращи хора, подобряване на благосъстоянието и трансформация на опаковките. Водени от убеждението, че светът, който искаме утре, започва с начина, по който правим бизнес днес, ние се стремим да влияем върху устойчивите практики по цялата верига на стойността. Дългосрочната визия на Mars е да разшири влиянието си върху доставчиците и да стимулира по-устойчиво добиване на суровини. Поехме ангажимента да използваме 100% устойчиво какао във всичките си продукти до 2025 г., като вече 61% от него отговарят на строги еко стандарти. Постигнахме и 100% от рибата в продуктите ни за домашни любимци в Европа да е устойчиво добита. Друга наша цел е да намалим употребата на пластмаса с 25% до 2025 г., трансформирайки над 12 хил. вида опаковки в екосъобразни. Сега спестяваме 480 т пластмаса годишно в Европа само от устойчивите опаковки на водещите ни продукти за домашни любимци.
- Смятате ли, че сред бизнеса и обществото има интерес към прилагането на подобни решения, или все още регулациите са основният им двигател?
- Според проучване на Ipsos 69% от възрастните в 7-те най-големи икономики смятат, че фокусът на бизнеса върху справянето с изменението на климата трябва да бъде равен или по-голям от този върху икономическите предизвикателства. Mars е компания, която въвежда промени с цел да създаде по-добър свят, в който хората и домашните любимци водят щастлив и здравословен живот на една здрава планета. Вярваме, че бизнесът трябва да бъде този, който ще води света до бъдеще с нулеви емисии. Както сме казвали и преди, печалбата и устойчивите цели не са врагове. Инвестирането в намаляване на емисиите е разумна бизнес политика, то е постижимо и е абсолютно необходимо.
- Наскоро представихте своята Net Zero карта. Разкажете повече за устойчивите ви цели?
- Mars, Inc. си поставя амбициозни устойчиви цели до 2050 г. за постигане на нулеви емисии по цялата верига на стойността. Нашата Net Zero карта дефинира стъпките в тази посока. Компанията се ангажира да намали емисиите с 50% до 2030 г. и да увеличи инвестициите в тази насока за следващите 3 години с над 1 млрд. долара. Те ще бъдат фокусирани върху прехода към 100% възобновяема енергия, оптимизиране на логистиката, климатично интелигентно земеделие, препроектиране на веригите за доставки и разработване на нови хранителни съставки с нисък отпечатък. Целта на този план е да покаже, че в Mars, Inc. не само поемаме устойчиви ангажименти, но и постигаме резултати, докато развиваме бизнеса си.
Борис Вълчинов. Материалът е публикуван в бр.9/23 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin
www.manager.bg