Новини

Трансформацията на „Кенар“

News image

Оздравителният процес на „Талар Фуудс“ протича бурно, а управителят Мехмет Рафет се опитва да покаже, че „Кенар“ развива потенциал за нещо много повече от популярен бранд за салати, произведени в модерната фабрика край Елин Пелин.

Дегустациите във фабриката за салати и храни „Кенар“ са важна част от процеса, особено когато става въпрос за тестване на нови продук­ти от висок клас. Провеждат се в една малка стая, изолирана от производствените помещения, където температурата никога не надвишава 8 градуса. На дълга маса са подредени кутии с три вида хумус без консерванти – натурален, със сушени домати и с маслини, антипасти по рецепта за Германия с леко сладникав вкус в плънката, който се съчетава с пикантната нотка в червените миничушки.

Сложени са и три кутии суши. Хванал прилежно клечките за хранене, Мехмет Рафет, ги насочва към едно парче урамаки със сьомга, поръсено със зрънца хайвер, и внимателно го разглежда, сякаш ще го изучава. За управителя на „Талар Фуудс“ парчето суши олицетворява целта, която компанията трябва да постигне, като влезе в премиум сегмента на готовите храни. Смята, че „Кенар“ има потенциал да стане нещо много повече от популярен бранд за салати, произведени в модерната фабрика край Елин Пелин.

Тансформацията вече е започнала. Пре­ди две и половина години един от големите акционери в „Талар Фуудс“, Иво Евгениев, идва при него с неприятна вест. Една малка фабрика за храни, „Галобекс“, близо до Бургас, в която е инвестирал, е изгоряла. Вероятно след инцидент с инсталацията. Където има олио, винаги съществува риск. „Нещастието на една фирма може да се превърне във възможност за друга“, казва му той, след като обсъждат плана за прехвърляне на ноу-хауто към „Талар Фуудс“.

Тази малка фирма е произвеждала само три продукта – хумус, антипасти и суши под частни марки на LIDL. Доставяла е за европейските фирми на търговската верига, което си е постижение. LIDL е цел за „Талар Фуудс“, но по една или друга причина компанията не успява да запише името си сред доставчиците.

Идва момент това да се промени, ако се справи с производството на хумус, антипасти и суши и издържи на безкрайните одити, които експертите на LIDL започват във фабриката. Вълнението във фабриката нараства, когато миналата пролет LIDL България изпраща запитване за доставка на няколко тона антипасти за Балканска седмица, която се провежда в 12 локации в Европа. Бордът на „Талар Фуудс“ разполага с много кратко време да реши влиза ли в този проект. Колкото и привлекателно да звучи, има известни притеснения за екипа дали ще се справи с обемите.

„Ако пропускаме такива проекти, няма как да се развиваме“, казва Мехмет Рафет на Иво Евгениев. Доставката е извършена успешно и на следващата година поръчката е повторена. Добрият старт отваря разговори за включването на нов продукт – сарми за Балканска седмица. „Мисля, че сме един от най-големите производители на стерилизирани сарми. Всяка година за коледните пости правим 400 тона, ако не и повече“, обяснява Мехмет Рафет. Сармите се навиват на ръка от 70 души, наети допълнително само за кампаниите.

Истинското изпитание идва през февруари. LIDL най-после прави запитване за доставка на суши, но обемите са плашещи. Близо 3.5 тона за 3 дни акция. Повече от година във фабриката тече подготовка за този момент с тренировки и обучения в сръчности и умения. Основателят на изгорялата фабрика също помага с инструкции. Мострите се тестват в LIDL. „Направих­ме сложна организация, планирахме всяко действие и извикахме жените, които правят сарми, за да се справим навреме“, обяснява Рафет. Пред него на масата за дегустации са мострите за втората голяма доставка през април: „С това качество сме оптимисти, че можем да станем регулярен доставчик на LIDL, не само за акции“.

Прочети повече

 

www.forbesbulgaria.com
Назад
Сподели