Новини от партньори

Стратегията за единния пазар вдъхва надежда за конкурентоспособността на храните и напитките, сега е време за действие

News image

Публикуваната през май 2025 стратегия на ЕС за единния пазар предлага обещаваща възможност за съживяване на единния пазар на Европа, премахване на бариерите пред търговията, опростяване на правилника и подкрепа на бизнеса в сектора на храните и напитките, но бихме искали да ускорим плановете.

Като най-голямата преработвателна промишленост в Европа, хранително-вкусовата промишленост на ЕС печели значително от търговията в рамките на единния пазар. Всъщност над 65% от целия износ на храни и напитки е предназначен за единния пазар – около 360 милиарда евро.

От решаващо значение за компаниите за храни и напитки ще бъде справянето с националните правила, често отклоняващи се от правилата на ЕС, които фрагментират единния пазар.

За тази цел FoodDrinkEurope подкрепя предложенията на Комисията за справяне с различията в правилата за опаковане и етикетиране.

За да се намали сложността за компаниите, опериращи в целия ЕС, настоятелно призоваваме Комисията да ускори представянето на предложение за хармонизиране на предоставянето на цифрова потребителска информация за храни и напитки.

Приветстваме и предложението за въвеждане на Закон за предотвратяване на бариерите пред единния пазар, въпреки че смятаме, че предложеният срок за третото тримесечие на 2027 г. е твърде дълъг.

Очакваме с нетърпение да работим с политиците за оформяне на по-стабилен единен пазар, който да засилва конкурентоспособността на европейската агрохранителна верига.

Прочети повече

www.fooddrinkeurope.eu
Назад
Сподели