Нестле България с 15,5% органичен ръст за 2023 г. - 4,2% по-висок този за 2022 г
- Органичният растеж достигна 7,2%, с ценообразуване от 7,5% и реален вътрешен ръст (RIG) от -0,3%. Ръстът е широкообхватен в различни географски области и категории.
- Общите отчетени продажби са 93,0 милиарда швейцарски франка, спад от 1,5% (финансова година 2022: 94,4 милиарда швейцарски франка). Международната търговия намалява продажбите със 7,8%. Нетните продажби имат отрицателно въздействие от 0,9%.
- Маржът на оперативна печалба от основната търговска дейност (UTOP) е 17,3%, нараствайки с 20 базисни пункта на отчетена база и с 40 базисни пункта в постоянна валута. Маржът на оперативна печалба от търговската дейност (TOP) е 15,6%, увеличавайки се със 160 базисни пункта.
- Основната печалба на акция се увеличи с 8,4% в постоянна валута и с 0,1% на отчетена база до 4,80 швейцарски франка. Печалбата на акция се е увеличила с 23,7% до 4,24 швейцарски франка на отчетена база, отразявайки главно еднократни позиции през предходната година.
- Свободният паричен поток е 10,4 милиарда швейцарски франка, увеличение от 3,8 милиарда швейцарски франка след значително намаляване на оборотния капитал.
- Бордът предлага дивидент от 3,00 швейцарски франка на акция, увеличение от 5 сантима, отбелязвайки 29 последователни години на растеж на дивидентите. През 2023 г. 12,8 милиарда швейцарски франка са върнати на акционерите чрез комбинация от дивиденти и обратно изкупуване на акции.
- Прогноза за 2024 г.: очакваме органичен ръст на продажбите около 4% и умерено увеличение на маржа на оперативната печалба от основна търговска дейност. Основната печалба на акция в постоянна валута се очаква да се увеличи между 6% и 10%.
- Средносрочните цели за 2025 г. са напълно потвърдени: среден едноцифрен органичен ръст на продажбите и марж на оперативната печалба от основна търговска дейност от 17,5% до 18,5% до 2025 г. Основната печалба на акция в постоянна валута ще се увеличи между 6% и 10%.
Марк Шнайдерглавен изпълнителен директор на Nestlé: „Безпрецедентната инфлация през последните две години увеличи натиска върху много потребители и повлия на търсенето на храни и напитки. В този предизвикателен контекст ние постигнахме силен органичен ръст и солидно подобрение на маржа с помощта на усилен маркетинг и други стратегически инвестиции. Генерирането на свободен паричен поток се върна към исторически нива. Поглеждайки към 2024 г., ние даваме приоритет на растежа, воден от обема и микса, с увеличена подкрепа на марките, докато повишаваме стойността за потребителите чрез активни иновации и обновяване, премиумизация, достъпност и още по-полезни продуктови опции. Ще продължим да фокусираме разпределението на капитала върху нашите бързоразвиващи се марки, оценявани на милиарди, което ни позволява да осигурим надежден растеж, като същевременно затвърждаваме лоялността към марката. За да увеличим пазарния дял, нашите ключови приоритети са да зарадваме потребителите чрез диференцирани предложения и да се фокусираме върху превъзходното изпълнение. Уверени сме, че имаме правилната стратегия, портфолио и възможности, за да постигнем целите си за 2025 г."
Прочети повече
www.nestle.bg