Новини

Мария Лазарова: Всяка инвестиция трябва и може да бъде разумна, а не удобна

News image

Всеки, който инвестира в нещо, трябва да е с ясното съзнание, че инвестицията крие своите рискове и изненади, казва  Мария Лазарова, кънтри мениджър на „Монделийз България“. Добър подход, по думите ѝ е, че всяка инвестиция трябва и може да бъде разумна, а не удобна. „В зависимост от стратегията на дадена компания и това колко бързо би искала да възвърне инвестицията си на моменти тя може да бъде и рискова. Не мисля, че съществува твърдението „удобни“ инвестиции в динамиката на днешния свят и скоростта, с която се променя настоящето. Всеки, който инвестира в нещо, трябва да е с ясното съзнание, че инвестицията крие своите рискове и изненади“, допълва тя.

„Монделийз Интернешънъл“ управлява бъдещето на продуктите за похапване с емблематични глобални и местни марки като бисквитите OREO, belVita и LU; шоколадите Cadbury Dairy Milk, Milka и Toblerone, бонбоните Sour Patch Kids. Българското дружество е част от бизнеса на „Монделийз Интернешънъл“ в Югоизточна Европа заедно с Румъния, Гърция, Кипър и пазарите от Източна Адриатика.

„Инвестираме и работим в посока намаляване на екологичния отпечатък на компанията – ограничаване на въглеродните емисии чрез внедряване на възобновяеми източници на енергия; ангажирани сме да използваме рециклируеми опаковки като част от нашия активен принос за намаляване на отпадъците от опаковки и рециклирането им; трансформираме начина, по който правим бизнес в нашите производства и в отношенията и работата си с доставчици; намаляваме хранителните отпадъци в производството и в дистрибуцията и много други“, споделя Мария Лазарова.

Каква е разликата, когато инвестирате в хора и отношения и когато влагате време и усилия в брандове и развитие на пазара?

Инвестицията в хората и отношенията всъщност е това, което влагаме и в нашите брандове. За мен двете инвестиции са взаимно свързани. За всяка компания хората би трябвало да бъдат най-голямата инвестиция, такова е моето разбиране. И ако преди 10–15 години наблюдавахме различен подход, смятам, че днес повечето компании осъзнават важността на този тип инвестиция и предприемат все повече стъпки за развитието на хората, като полагат дългосрочни грижи за мотивацията и добруването на своите екипи. В „Монделийз“ следваме това разбиране и инвестирайки в хората, инвестираме в брандовете си, а така и в развитието на пазарите.

Кой е най-големият риск, който сте поемали досега, и най-трудният за научаване урок в професионалната ви кариера?

Не бих го нарекла риск, но може би решение, в което не се чувствах напълно сигурна, и това беше преместването ми в Сърбия, където отговарях за местния пазар и тези в Босна и Херцеговина. Независимо че и преди това съм заемала регионални позиции, макар работейки в България, преместването в друга държава беше голяма промяна за мен, която в крайна сметка се оказа и най-добрият ми опит до момента. Най-големият урок дойде с пандемията и тоталната промяна в начина на работа и на живот. Дадох си сметка, че често нещо изглежда невъзможно при определени условия, но ако те се променят, невъзможното става напълно реално. Тогава изплуват редица качества на личността и характера, за които в повечето случаи дори не подозираме, че притежаваме.

Прочети повече

www.manager.bg
Назад
Сподели