Финансовият директор на Кока-Кола ХБК България отговаря на въпросите на сп. “Progressive”, в специалното издание „Топ 300 FMCG компании в България“
Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България за поредна година е лидер в класацията сп. “Progressive” - „Топ 100 Производители на бързооборотни стоки в България“ според критерия нетни приходи от продажби на продукция за 2022 г. Вижте част от интервюто с финансовия директор на компанията Крум Стоименов, по повод постигнатия резултат.
Каква беше 2023 г. за вас?
Предизвикателна, динамична и успешна. През 2023 г. разходите, конкретно за суровини и материали, продължиха да растат. Темпът им на ръст обаче се забави, което е обнадеждаващо. Tърсенето на продуктите ни продължава да е на стабилни високи нива. Продължаваме да преодоляваме предизвикателствата, като реализираме нововъведения и инвестиции на стойност близо 30 млн. лв., с фокус върху енергийната ефективност и оптимизирането на ресурсите. А това ни прави още по-смели и силни.
Какви са най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте през 2022 г. и на какво се дължат добрите финансови резултати?
Най-голямото предизвикателство през 2022 г. беше ръстът в разходите за суровини и електрическа енергия, които формират значителна част от себестойността на продуктите ни. Въпреки, че изпратихме поредна турбулентна година, като лидери на пазара, ние носим отговорността да развиваме дългосрочно категориите, в които работим. Ето защо, постигането на баланс между подсигуряването на краткосрочните финансови резултати и запазването на дългосрочното търсене и потребление на нашите продукти беше от ключово значение за нас. Щастливи сме, че се справихме успешно с предизвикателствата, и че заедно с нашите клиенти и партньори надградихме резултатите в представянето ни.
Цялото интервю с Крум Стоименов може да намерите в специалното издание на сп. “Progressive” – „Топ 300 FMCG компании в България“.
www.coca-colahellenic.com/