Mars, Inc., един от най-големите производители на храни в света, чието портфолио включва марки като M&M's, Snickers, Twix, Orbit, Whiskas и Pedigree, продължава да развива устойчивия си бизнес план за един по-добър свят. Какви са тенденциите, които влияят на пазарите, в които компанията оперира, и как се постига икономически растеж без компромис върху устойчивите практики разказва Предраг Милинчич, директор на Mars, Inc. за Балканите. Той притежава дългогодишен опит в хранително-вкусовата промишленост и отговаря за дейността на компанията на Балканите.
Какви са настоящите тенденции, формиращи пазарите, на които Mars, Inc. оперира в световен мащаб?
Mars, Inc. е компания с повече от 100-годишна история, която винаги е била иноватор в категорията "лакомства" заради разнообразното си портфолио и емблематичните си марки не само за България, но и по света. Движещата сила зад нашите иновации е изборът, който правят нашите потребители. Именно това е тайната ни за успех - желанието ни да отговорим на всички нужди и очаквания на нашите клиенти, както и вниманието, което обръщаме на тенденциите, които променят начина, по който хората възприемат продуктите ни.
В днешния бързопроменящ се свят забелязваме няколко важни тенденции в поведението на потребителите, които имат голямо въздействие върху всички индустрии, включително и хранителната. Една от тях е нарастващото търсене на устойчиви и отговорно произведени продукти. Проучвания като това на The Roundup показват, че потребителите на глобално ниво стават все по-осведомени по отношение на въздействието на техния избор върху околната среда и активно търсят марки с устойчиви практики. Това още повече ни мотивира да продължим да адаптираме предлаганите от нас продукти, практиките по веригата за доставки и цялостната ни бизнес стратегия, за да се съобразим с предпочитанията на нашите клиенти и същевременно да опазим планетата здрава.
Опазването на природата, адаптирането към алтернативните енергийни източници и устойчиви опаковки, намаляването на емисиите на вредни газове, кръговата икономика и устойчивото потребление са целите, към които трябва да се стремят съвременните компании. Вярваме, че бизнесът има ключова роля в създаването на един по-добър свят, и именно затова още през 2017 г. стартирахме плана "Устойчивост за едно поколение", с който целим да подобрим качеството на живот на хората и животните и да насърчим устойчиви практики по цялата ни верига - от фермерите, които произвеждат нашите суровини, до сътрудниците, клиентите и потребителите.
Mars, Inc. си е поставила амбициозни екологични цели. Как компанията прилага устойчиви практики в световен мащаб и кои са някои забележителни постижения в това отношение?
В Mars, Inc. се ръководим от основните ни пет принципа - качество, отговорност, взаимност, ефективност и свобода. Иновациите са в основата на нашата бизнес стратегия и непрестанно инвестираме в научноизследователска дейност, за да създаваме продукти, които отговарят на променящите се потребителски предпочитания, като същевременно се придържаме към целите си за устойчивост. За нас иновациите и устойчивото развитие вървят ръка за ръка, стимулирайки положителната промяна в нашата индустрия.
Наскоро представихме и своята Net Zero карта - подробен план за постигане на нулеви емисии по цялата верига на стойността до 2050 г. През следващите три години компанията ще инвестира над 1 млрд. долара за тази инициатива и ще продължи да отделя необходимите финансови ресурси, докато не бъде постигната нулевата стойност.
Прочети повече
www.capital.bg