Danone заяви в сряда, че започва следващата стъпка в плана си за преструктуриране с увереност, след като постигна продажби и паричен поток за 2024 г. над очакванията на анализаторите, съобщава Ройтерс.
Гигантът в потребителските продукти, чиито брандове включват водите Evian и Badoit и млеката Activia, е подобрил и маржа на печалбата си благодарение на по-високите обеми на фона на забавянето на ръста на цените.
Danone отчете продажби за 2024 г. от 27,376 млрд. евро, което показва ръст на сравнимите продажби от 4,3% спрямо очакванията на анализаторите за увеличение от 4,2% в консенсусна оценка, осигурена от компанията.
Представянето отразява устойчивото търсене на медицински храни и храни за бебета в Китай, както и сметани за кафе и високопротеинови продукти в Северна Америка.
Периодичният оперативен марж за 2024 г. се е увеличил до 13% от продажбите спрямо 12,6% през 2023 г., което е в съответствие с очакванията.
За 2025 г. Danone заяви, че прогнозата ѝ съответства на средносрочната ѝ амбиция за ръст на сравнимите продажби от 3% до 5%, а периодичната оперативна печалба ще расте по-бързо от продажбите.
Миналия юни Danone даде тези годишни цели за периода 2025-2028 г., като заяви, че това е следващата стъпка от плана за преструктуриране, започнат през 2022 г., докато групата продължава да се разширява в здравословните и медицински храни.
С рекорден паричен поток за 3 млрд. евро през 2024 г., което е над очакванията на анализаторите за 2,45 млрд. евро, Danone заяви, че ще предостави на инвеститорите дивидент от 2,15 евро на акция – с 2,4% повече спрямо миналата година.
Само за четвъртото тримесечие продажбите са нараснали с 4,7%, надминавайки прогнозите на анализаторите за 4,2%, като принос за това имат и трите бизнеса на компанията – основни млечни продукти, специализирани храни и води.
Това се дължи на факта, че обемът на продажбите се е увеличил с 4,2% през тримесечието, а повишаването на цените се е забавило до 0,6% от 0,7% през предходното тримесечие.
Анализаторите очакваха обемът на продажбите да е нараснал с 3,4% през четвъртото тримесечие, а ръстът на цените да се забави до 0,8%.
Публикуваните в сряда данни отбелязват шестото поредно тримесечие на ръст на обема на продажбите на Danone.
www.investor.bg